ПОЧЕТАК ИЗГРАДЊА БУЛЕВАРА „ПАТРИЈАРХ ПАВЛE“
Почела изградња нове деонице Булевара патријарха Павла у склопу проширења једне од најважнијих градских саобраћајница
Заменик градоначелника Београда Горан Весић, државни секретар у Министарству унутрашњих послова Милосав Миличковић и председник Градске општине Раковица Владан Коцић обишли су данас радове на изградњи нове деонице Булевара патријарха Павла у Раковици, једне од најважнијих саобраћајница и основне саобраћајне везе Раковице и Видиковца са Мостом на Ади. Радове су обишли и помоћник градоначелника Александар Марковић, члан Градског већа Филип Марјановић, градски секретар за комуналне и стамбене послове Никола Ковачевић.
Булевар патријарха Павла је магистрална саобраћајница, преко које ће се повезати Мост на Ади са Спољном магистралном тангентом и будућим мостом преко Аде Хује, а саобраћајница представља и везу са обилазницом око Београда.
– Сви који користе овај булевар знају какве су гужве „у шпицевима” јер они који су саградили Мост на Ади нису саградили приступне саобраћајнице мосту. Пре две године урадили смо приступне саобраћајнице са новобеоградске стране и спојили Тошин бунар с мостом, а сада је на ред дошла саобраћајница према Кошутњаку. Тек када све ово завршимо можемо да кажемо да је Мост на Ади коначно завршен – рекао је Весић.
Деоница Булевара Патријарха Павла, дужине 1.875 метара, простираће се од Кошутњака до Улице Пере Велимировића.
– Булевар ће тако имати по две саобраћајне траке у оба смера, а у средини ће се налазити трамвајска пруга постављена на издигнутој трамвајској баштици. Радови на изградњи саобраћајнице веома су захтевни и обухватају полагање четири километра шина и исто толико електроводова, затим постављање 49 стубова контактне мреже на којима ће се налазити и јавно осветљење повезано са преко 3,5 километра каблова за напајање, а испод саобраћајнице биће положено око девет километара водоводних и канализационих цеви. Геотехничка истраживања су показала да постоји висок ниво подземних вода, тако да ће се тло испод саобраћајнице заменити. С обзиром на предвиђено тешко саобраћајно оптерећење, испод коловоза ће се вршити ископи и замена материјала на дубини од око један метар – поручио је заменик градоначелника Весић, додајући да је вредност овог посла 1,385 милијарди динара.
Дуж трасе нове деонице булевара предвиђена су по два стајалишта јавног превоза опремљена урбаним мобилијаром, код Улице Пере Велимировића и код „Моста за Прокоп”. Током трајања радова ниједног тренутка неће бити заустављања постојећег саобраћаја који ће се нормално одвијати путем којим сада иде.
– Када завршимо две потпуно нове траке и трамвајске шине постојећи саобраћај пребацује се на њих, а тада ће се реконструисати постојеће траке. На крају, имаћемо директну везу Раковице са Мостом на Ади преко модерног булевара са четири саобраћајне траке што ће значајно растеретити саобраћај у овом делу града и смањити гужве које постоје од отварања Моста на Ади – казао је Весић.
Весић је прецизирао да је било неопходно како би данашњи радови почели да се измести корито Топчидерске реке, што је Град радио претходне године.
– Прошле године смо изместили корито Топчидерске реке, уредили га и тако добили простор за изградњу новог булевара. Урадили смо нови мост на Пере Велимировића и зацевили Каљави поток – рекао је Весић и додао да се Булевар Патријарха Павла налази на новој унутрашњој обилазници у Београду која ће повезивати Мост на Ади на новим Мостом код Аде Хује који почиње да се гради 2021. године.
– Да бисмо повезали ова два моста неопходно је да проширимо улице Пере Велимировића, Борску, Црнотравску, Саве Машковића, петљу „Ласта”, а потом преко Малог Мокрог Луга и заобилазећи Миријево дођемо до Моста код Аде Хује. Све ове улице ће бити проширене и имаће четири саобраћајне траке – истакао је Весић.
Весић је додао да Град Београд припрема тендер и за изградњу последње деонице Булевара Патријаха Павла – од Кошутњака до Моста на Ади.
– Како бисмо обезбедили везу и овог булевара са Мостом на Ади, користићемо постојећи железнички коридор да не бисмо улазили у Топчидерски парк. Радимо на пројектовању и решавању имовине и чим то завршимо расписујемо тендер и за ову деоницу. Тек када то завршимо, као и Топчидерски тунел, моћи ћемо да кажемо да коначно може да се приђе Мосту на Ади – нагласио је Весић, подвлачећи да ће сви ти додатни радови око Моста на Ади град коштати додатних од 120 до 140 милиона евра.
Весић је на крају поручио да су ови радови пример како Град Београд подједнако третира све градске општине и како плански завршава послове од велике важности за грађане. Овако се мења град и овако се решавају проблеми како у центру тако и другим деловима Београда, закључио је Весић.